Nu even niet!

Nu even niet!

Herken je dat, er is thuis van alles aan de hand en je ziet de dag dat je moet gaan vliegen steeds dichter bij komen. Als dan maar weer alles “bij het oude is” of opgelost!

Je wordt steeds nerveuzer. Je kunt je natuurlijk ook ziek melden. Je overweegt het en toch, je besluit om wel te gaan vliegen. Wat er nu aan de hand is, is geen echte reden om jezelf ziek te melden vind je. Het blijft wel door je hoofd spelen.

Je gaat te raden bij familie en vrienden. Gelukkig zijn er mensen in je omgeving die aanbieden je te helpen. Je bent opgelucht en blij. Je kunt niet onderdrukken dat je jezelf ook wel bezwaard voelt… Enfin het is niet anders.

Ga jij maar lekker naar de zon, word je nog bemoedigend toegesproken. Toch, precies dàt zit je niet helemaal lekker. Hoezo lekker naar de zon??!! Het liefste bleef je thuis, ook al kwam het met bakken uit de hemel!!!

Dat stukje juist, hier voel je jezelf nog steeds onbegrepen. Vliegen is gewoon jouw werk! Het is jouw keuze om dit te doen. Anderen hebben een andere keuze gemaakt!

Dan ga je, met een brok in je keel rijd je naar Schiphol. Je hoopt in godsnaam dat je wel een leuke bemanning hebt, anders wordt het zowiezo een lange reis, ook al ben je in 4 dagen uit en thuis…

Je besluit om er het beste van te maken. Aangekomen op P30 of P40 rijdt de bus net voor je neus weg. Jammer. Het wordt krap. Je was net iets te laat vertrokken omdat je nog een briefje met “instructies” aan het schrijven was.

In de laatste minuut meld je jezelf aan. Je checkt de namen van de bemanning. Geen bekende namen. Je hoopt dat er iemand is die je kent en waar je even je verhaal bij kwijt kunt. Helaas, ook niet.

Wat je dan nog kunt doen? Je unit-coach kun je niet bereiken. In een ander heb je geen zin….

Neem even de tijd voor jezelf, ook al heb je nog maar een paar minuten! Dat kan overal en wellicht wil je jezelf echt even afzonderen, op het toilet?

  • Sta rechtop!
  • Haal een paar keer diep adem.
  • Ben jezelf bewust van je ademhaling.
  • Ben jezelf bewust van je spierspanning in je lijf.
  • Geef jezelf op iedere inademing net even iets meer ruimte in je borstgebied en buik.
  • Laat op iedere uitademing je schouders net even iets verder zakken en ontspannen.
  • Voel hoe het is met je gezicht.
  • Ga met je aandacht naar je gezicht en ontspan je gezicht. Net zolang tot ook de frons tussen je wenkbrauwen verdwijnt.
  • Voel hoe dit al beter voelt!

Dan neem je een besluit: je gaat dit vieren!

Maak met jezelf een afspraak:

Het aller leukste wat je voor jezelf kunt en wilt doen op de bestemming waar je naar toe gaat, dat beloof je jezelf te gaan doen. Dat kan van alles zijn: eten in je favoriete restaurant, ontbijten in je favoriete ontbijttent, een tochtje maken wat je al lang wilde doen en wat er tot nog toe niet van kwam. Enfin, vul maar in, je weet het zelf wat het is 🙂

Kijk bewust in de spiegel. Kijk naar jezelf. Glimlach naar jezelf – ook al gaat dat moeilijk! – Net zolang tot je jezelf lichter en blijer begint te voelen.

Dan is het ook tijd. Je gaat naar de briefing en je weet, dit komt goed en je mag heel trots zijn op jezelf!

 

Geen reactie's

Geef een reactie